Escenografies. Escenografia catalana (I) [1922] - Tristany i Isolda, 1920
Tristany i Isolda s’estrena, com Romeu i Julieta, dins el programa Trilogia de l’amor de l’ECAD del 1920. Aquest cop, gràcies a les fotografies d’escena que s’han conservat, constatem que les tècniques tradicionals del teló pintat no poden sostenir adequadament el poder emotiu que Adrià Gual aconsegueix als projectes escenogràfics mitjançant la capacitat expressiva i sensitiva del color. Al projecte, Adrià Gual matisa amb gran sensibilitat la il·luminació pintada i la planteja íntimament vinculada a l’estructura: el color construeix l’espai.
Així, en aquesta escenificació, Adrià Gual torna a inspirar-se en la simplicitat i la màgia del passat fonamentada en les fonts estètiques i els valors de l’art medieval. Un senzill element com la vela del vaixell –que porta Isolda a la cort d’Artur–, inflada i potent, és un element que significa la força de l’amor absolut de Tristany per ella. Vela i vaixell són símbol de la sobirania de l’amor total i permanent que es professen els amants.
Però l’escenografia realitzada finalment d’aquesta escena no resol correctament l’emotivitat que transmet el projecte. L’escenògraf constructor no manté el mateix to ni la mateixa expressivitat pictòrica.
Projecte escenogràfic: Adrià Gual, Tristany i Isolda, 1920.
Projecte escenogràfic: Adrià Gual, Tristany i Isolda, 1920. Falten dades sobre l'estrena i representació.
SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar
CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar
CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar