Impulsos, Raimon Àvila, autor, entre d’altres, de Jirí Kylian: Somniador de danses (2003), Moure i commoure, consciència corporal per a actors, músics i ballarins (2011).
Setzè volum de la col·lecció Escrits Teòrics, coeditada per l’Institut del Teatre conjuntament amb la Diputació de Barcelona.
En el camp de les arts escèniques conèixer i dominar el lligam que existeix entre el moviment i l’emoció és clau per a una bona gestió dels estats emocionals que travessa l’intèrpret abans, durant i després de l’acte performatiu, així com al llarg dels períodes de formació o entrenament. Aquest lligam és, de fet, fàcil d’experimentar: si la ràbia ens predisposa a fer moviments secs i enèrgics, fer moviments suaus i lents ens condueix, per contra, cap a la calma. Podria semblar, aleshores, fàcil d’establir una tècnica que permetés viatjar a
través de l’emoció durant la interpretació escènica. La realitat, però, ho desmenteix: la gran diversitat de tècniques d’interpretació i els llargs i complexos debats que han suscitat els diferents punts de vista sobre l’emoció dels intèrprets escènics així ho demostren. Impulsos, emoció i qualitat de moviment en l’intèrpret escènic s’adreça als intèrprets de les arts escèniques que volen aprofundir els seus coneixements sobre la consciència del moviment i l’emoció, però pot resultar igualment d’interès –atesa la transversalitat dels temes que s’hi trac- ten– per a docents i persones interessades en les arts i la formació artística en general.