Dissabte 17 de maig l’Institut del Teatre participa en una nova edició de la Nit dels Museus, una jornada per descobrir el patrimoni cultural de Barcelona i rodalies de forma gratuïta a 95 museus i espais culturals. Com cada any, el Museu de les Arts Escèniques (MAE) de l’Institut del Teatre ofereix diverses visites guiades i activitats gratuïtes a partir de les 18.30 h i fins a la 1 de la matinada.
Programa d'activitats
- Espectacle d’òpera en miniatura El Petit Liceu, amb els teatrins de Jaume Respall i Albertí (1902-1971) que reprodueixen en miniatura escenografies d’espectacles del Liceu. A càrrec de l’escenògraf Adrià Pinar, amb la col·laboració de les alumnes de 2n curs d’Escenografia de l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD), Bruna Amat i Joana Torrelles. Funcions cada 30 minuts per a grups reduïts de quinze persones, entre les 19 i les 23.30 h. L’expert en òpera Jordi Pujal conduirà les explicacions. Amb inscripció.
- Actuacions de l’alumnat de dansa del Conservatori Professional de Dansa (CPD) i del Conservatori Superior de Dansa (CSD) al Teatre Ovidi Montllor a partir de les 20.30 h
- Visita teatralitzada per l’exposició permanent del MAE La memòria de les arts efímeres i per la reserva del museu, a càrrec de l’actriu i graduada de l'ESAD Neus Martínez. Durada: 60 minuts. Des de les 18.30h a les 23.30h amb inscripció prèvia
- Nova exposició 25 anys d’art i tècnica. ESTAE: l’altra cara de l’espectacle, al vestíbul de l'Institut del Teatre
- Instal·lació interactiva de l'ESTAE L’art ocult del teatre a l’Atri que posa en relleu la feina que duen a terme els professionals tècnics de l’espectacle darrera els escenaris.
- Taller de construcció de titelles amb materials reciclats «Restaurar ànimes», per a infants de 6 a 12 anys, a càrrec de les graduades de l’ESAD, actrius i titellaires Clara Climent i Núria Ginestà. A les 18.30h, amb inscripció.
- Taller de dansa «Balla k juga», per a infants de 6 a 12 anys, a càrrec de la professora del Conservatori Superior de Dansa (CSD) Marta Amatriain. A les 18.30h. A les 20h es compartirà la proposta de moviment treballada a l’aula amb familiars i amics. Amb inscripció
- Taller «Hip Hop» de danses urbanes, per a joves a partir de 13 anys i adults, a càrrec de Clàudia de la Fuente. Amb inscripció
Més informació de les activitats en aquest enllaç.
Totes les activitats són gratuïtes i obertes al públic però per les visites guiades, els tallers i l’espectacle d’òpera en miniatura cal inscripció prèvia en aquest enllaç.