Treball final de direcció i dramatúrgia de l'alumne de l'ESAD Leonardo Vicente Granados, en l'especialitat de Direcció escènica i la modalitat de projecte artístic.
Paul Niemand, un consultor de mitjana edat, està glaçat. A l’aeroport el criden per desena vegada. La porta d’embarcament està a punt de tancar-se. Sent el seu nom una vegada i una altra i gaudeix d’aquest moment en què no ha de ser eficient. Es queda quiet. Es paralitza. I cau inesperadament. De cop li tornen els records de la seva infància, dels seus èxits, dels seus fracassos i de les seves dones, que recorda només vagament. Els seus desitjos sense satisfer tornen amb tota la força. Encara podria convertir-se en una altra persona. Però la nova generació, més jove i agressiva, espera el moment de debilitat per desbancar-lo.
Falk Richter desmunta els mecanismes d’alienació del treball i narra els viatges paral·lels de tres consultors que viuen atrapats en una sala de conferències, com a presoners solitaris del món econòmic condemnats a lluitar per a salvar la seva feina i sobreviure.
Autor
Falk Richter
Traducció
Albert Tola
Direcció
Leonardo Vicente Granados
Adaptació i ajudantia de direcció
Mireia Claramunt
Intèrprets
Magí Coma
Jan Daniel
Francesc Marginet
Jordi Vidal
Escenografia i vestuari
Isabel Joaniquet
Ajudant d’escenografia
Uri Prat
Il·luminació
Quim Algora
Espai sonor i composició
Hug Vilamala
Coreografia
Jordi Vidal
Assessorament de moviment
Montse Colomé
Tutora
Magda Puyo
Tribunal
Marc Villanueva
Carlota Subirós
Jordi Prat i Coll
Equip Tècnic de Teatres
Coordinació tècnica, Marc Ases
Tècnic de llums, Carlos Lucena
Tècnic de so, Toni Suñé
Tècnic de maquinària, Oriol Partagàs
Agraïments
Gràcies a l’Albert Tola, a l’Ursula Wahl i al Goethe-Institut per fer possible escenificar aquest text alemany per primera vegada en català, a la Magda Puyo per haver-me ensenyat l’ofici del director, a la Montse Colomé per l’assessorament i els bons consells i, finalment, al meu equip pel seu talent i esforç.
Fer teatre és treballar en equip. L’èxit dels projectes resideix en les persones que els fan possibles.