L’Estratègia d'Inclusió i Diversitat del Programa Erasmus+ a l’Institut del Teatre 2022-2027 procedeix del compromís de l'Institut del Teatre per a promoure la igualtat d'oportunitats, la diversitat i l'equitat sobre totes les accions derivades del desenvolupament del programa Erasmus+ a la institució.
L'Estratègia d'Inclusió i Diversitat persegueix dos objectius principals:
- Incrementar la participació dels estudiants amb menys oportunitats al programa Erasmus+
- Construir una cultura d'inclusió i diversitat vinculada amb el desenvolupament del programa Erasmus+
Accions destinades als estudiants de l’Institut del Teatre (outgoing)
Accions destinades als estudiants que l’Institut del Teatre acull dins el programa Erasmus+ (incoming)
Seguiment i Avaluació
Per assolir els objectius especificats es defineix un pla d’actuació que especifica les accions a realitzar. Dins el pla d’actuació s’estableixen 2 eixos de treball: les accions destinades als estudiants de l’Institut del Teatre (outgoing) i les accions destinades als estudiants que l’Institut del Teatre acull dins el programa Erasmus+ (incoming), per a cada eix de treball s’especifiquen les accions a desenvolupar per tal de complir amb els objectius proposats i tenint en compte els obstacles a superar:
Accions destinades als estudiants de l’Institut del Teatre (outgoing)
OBJECTIU A ASSOLIR: Incrementar la participació dels estudiants amb menys oportunitats al programa Erasmus+
OBSTACLES A SUPERAR: Obstacles socioeconòmics (els costos econòmics que impliquen una mobilitat és un factor que pot dissuadir per a la participació del programa Erasmus)
ACCIONS:
- Realització de sessions informatives sobre el programa Erasmus+ amb especial èmfasi sobre el finançament i les ajudes als estudiants amb menys oportunitats i per al suport a la inclusió
- Gestió del finançament addicional aportat per l’Institut del Teatre per a les activitats de mobilitat
- Realització d’una gestió eficient en el procés de concessions de beques Erasmus+, per tal d’assegurar que els beneficiaris de les beques rebin la subvenció en el termini previst en el conveni de subvenció
- Participació en projectes de mobilitat combinada (mobilitat física de curta durada + component virtual) per tal d’oferir una opció de mobilitat més accessible per a tothom
- Monitorització de la participació dels estudiants al programa Erasmus+, amb especial èmfasi cap als estudiants amb menys oportunitats (activitats de seguiment periòdic: reunions i grups de discussió per obtenir informació sobre l'evolució de l’aprenentatge, valors adquirits i obstacles enfrontats)
- Organització d’activitats per afavorir la interacció entre els estudiants de l’Institut del Teatre i els estudiants/professors entrants (esmorzar de benvinguda, participació conjunta a festivals d'arts escèniques, sessions amb professors internacionals), per tal de fomentar el procés “Internationalisation at home” (IaH), el qual permet als estudiants desenvolupar habilitats internacionals i competències interculturals sense haver de marxar a l'estranger
OBSTACLES A SUPERAR: Diferències culturals (principalment estudiants que no han tingut l'oportunitat d'aprendre altres idiomes)
ACCIONS:
- Gestió d’una subvenció del 50% de l’import per a la realització d'un curs d'idiomes a qualsevol institució o acadèmia de llengua (acció destinada a tots els estudiants seleccionats per participar en el programa Erasmus+)
- Inclusió de la informació sobre els serveis disponibles per millorar les competències lingüístiques dins les sessions informatives d’Erasmus+ (subvenció curs d’idiomes, accés a la EU Academy/OLS Online Language Support)
- Organització anual de proves de nivell de llengua gratuïtes de francès, anglès i alemany. En les sessions informatives Erasmus es recomana a tots aquells estudiants que vulguin fer una mobilitat en el futur (no únicament a aquells que vulguin fer-la el curs següent) a que es presentin a la prova, d'aquesta manera es poden planificar millor la mobilitat en funció dels seus interessos i capacitats lingüístiques
- Organització d’activitats per afavorir la interacció entre els estudiants de l’Institut del Teatre i els estudiants/professors entrants (esmorzar de benvinguda, participació conjunta a festivals d'arts escèniques, sessions amb professors internacionals), per tal de fomentar el procés “Internationalisation at home” (IaH), el qual permet als estudiants desenvolupar habilitats internacionals i competències interculturals sense haver de marxar a l'estranger
OBSTACLES A SUPERAR: Discapacitats (físiques, cognitives i sensorials)
ACCIONS:
- Assegurar el bon funcionament del servei de suport i orientació individualitzada per cada estudiant destinat a informar, ajudar i gestionar el suport a la inclusió
- Realització i manteniment d’un mapeig, contacte i col·laboració amb les institucions i organitzacions sòcies que treballen activament per crear entorns segurs i adaptats a les necessitats de les persones amb discapacitat
- Participació en projectes de mobilitat combinada (mobilitat física de curta durada + component virtual) per tal d’oferir una opció de mobilitat més accessible per a tothom
- Monitorització de la participació dels estudiants al programa Erasmus+, amb especial èmfasi cap als estudiants amb menys oportunitats (activitats de seguiment periòdic: reunions i grups de discussió per obtenir informació sobre l'evolució de l’aprenentatge, valors adquirits i obstacles enfrontats)
- Organització d’activitats per afavorir la interacció entre els estudiants de l’Institut del Teatre i els estudiants/professors entrants (esmorzar de benvinguda, participació conjunta a festivals d'arts escèniques, sessions amb professors internacionals), per tal de fomentar el procés “Internationalisation at home” (IaH), el qual permet als estudiants desenvolupar habilitats internacionals i competències interculturals sense haver de marxar a l'estranger
- Formació de personal de l’Institut del Teatre per tal de millorar les competències en inclusió i diversitat
OBSTACLES A SUPERAR: Dificultat en l'accés a la informació
ACCIONS:
- Realització de sessions informatives sobre el programa Erasmus+ amb especial èmfasi sobre el finançament i les ajudes als estudiants amb menys oportunitats
- Realització de campanyes en línia per atraure la població objectiu al programa Erasmus+, emprant diversos formats i canals per maximitzar l'abast: xarxes socials (reels d'Instagram, Tik Tok, vídeos curts) i la pàgina web de l’Institut del Teatre, sempre intentant que els estudiants siguin els que protagonitzin els continguts
OBJECTIU A ASSOLIR: Construir una cultura d'inclusió i diversitat vinculada amb el desenvolupament del programa Erasmus+
OBSTACLES A SUPERAR: Dificultat en l'accés a la informació i la desinformació
ACCIONS:
- Formació de personal de l’Institut del Teatre per tal de millorar les competències en inclusió i diversitat
- Obertura d’espais de debat i intercanvi sobre inclusió i diversitat dins la institució
- Realització de campanyes de sensibilització i informació sobre la inclusió i la diversitat, destacant el significat dels dos conceptes, la identificació de biaixos inconscients i les formes d'adoptar actituds inclusives
- Realització i manteniment d’un mapeig amb les institucions i organitzacions sòcies que treballen activament per crear entorns segurs i adaptats a les necessitats de les persones amb discapacitat, la informació obtinguda es publica a la pàgina web de l’Institut del Teatre, apartat “Mobilitat internacional”
Accions destinades als estudiants que l’Institut del Teatre acull dins el programa Erasmus+ (incoming)
OBJECTIU A ASSOLIR: Incrementar la participació dels estudiants amb menys oportunitats al programa Erasmus+
OBSTACLES A SUPERAR: Obstacles socioeconòmics (els costos econòmics que impliquen una mobilitat és un factor que pot dissuadir per a la participació del programa Erasmus)
ACCIONS:
- Proporcionar informació als estudiants incoming a través dels correus d’acceptació i informatius sobre la possibilitat que tenen d’utilitzar el servei de “Barcelona Centre Universitari”, aquest servei dona assistència als estudiants en els tràmits que necessitin realitzar per a la seva estada i poden donar assistència específica als estudiants amb menys oportunitats
- Participació en projectes de mobilitat combinada (mobilitat física de curta durada + component virtual) per tal d’oferir una opció de mobilitat més accessible per a tothom
- Monitorització de la participació dels estudiants al programa Erasmus+, amb especial èmfasi cap als estudiants amb menys oportunitats (activitats de seguiment periòdic: reunions i grups de discussió per obtenir informació sobre l'evolució de l’aprenentatge, valors adquirits i obstacles enfrontats)
OBSTACLES A SUPERAR: Diferències culturals
ACCIONS:
- Inclusió de la informació sobre els serveis disponibles per millorar les competències lingüístiques en la sessió de benvinguda pels nous Erasmus (accés als cursos gratuïts de català, accés a la EU Academy/OLS Online Language Support)
- Organització d’activitats per afavorir la interacció entre els estudiants de l’Institut del Teatre i els estudiants entrants (esmorzar de benvinguda, participació conjunta a festivals d'arts escèniques, sessions amb professors internacionals)
OBSTACLES A SUPERAR: Discapacitats (físiques, cognitives i sensorials)
ACCIONS:
- Assegurar el bon funcionament del servei de suport i orientació individualitzada per cada estudiant destinat a informar, ajudar sobre el suport a la inclusió
- Manteniment del contacte i col·laboració amb les institucions i organitzacions sòcies que treballen activament per crear entorns segurs i adaptats a les necessitats de les persones amb discapacitat
- Participació en projectes de mobilitat combinada (mobilitat física de curta durada + component virtual) per tal d’oferir una opció de mobilitat més accessible per a tothom
- Monitorització de la participació dels estudiants al programa Erasmus+, amb especial èmfasi cap als estudiants amb menys oportunitats (activitats de seguiment periòdic: reunions i grups de discussió per obtenir informació sobre l'evolució de l’aprenentatge, valors adquirits i obstacles enfrontats)
- Formació de personal de l’Institut del Teatre per tal de millorar les competències en inclusió i diversitat
OBSTACLES A SUPERAR: Dificultat en l'accés a la informació
ACCIONS:
- Actualització de la informació a la pàgina web sobre els recursos disponibles a l’Institut del Teatre per acollir als estudiants amb menys oportunitats (informació sobre els accessos adaptats a totes les instal·lacions, elements de suport tècnic destinats a les necessitats educatives especials i formació específica del professorat per facilitar els processos d'inclusió a l'aula). Els estudiants entrants, així com les universitats sòcies, els seus estudiants i personal, i qualsevol membre de la comunitat universitària, ens poden sol·licitar informació prèvia per assegurar-se de comptar amb tot el suport necessari durant la seva estada.
- Realització de campanyes en línia per atraure la població objectiu al programa Erasmus+, emprant diversos formats i canals per maximitzar l'abast: xarxes socials (reels d'Instagram, Tik Tok, vídeos curts) i la pàgina web de l’Institut del Teatre, sempre intentant que els estudiants siguin els que protagonitzin els continguts
OBJECTIU A ASSOLIR: Construir una cultura d'inclusió i diversitat vinculada amb el desenvolupament del programa Erasmus+
OBSTACLES A SUPERAR: Dificultat en l'accés a la informació i la desinformació
ACCIONS:
- Obertura d’espais de debat i intercanvi sobre inclusió i diversitat dins la institució
- Realització de campanyes de sensibilització i informació sobre la inclusió i la diversitat, destacant el significat dels dos conceptes, la identificació de biaixos inconscients i les formes d'adoptar actituds inclusives
Seguiment i Avaluació
L’Estratègia d'Inclusió i Diversitat del Programa Erasmus+ a l’Institut del Teatre 2022-2027 preveu el desenvolupament d'una avaluació intermèdia i una avaluació final: l’avaluació intermèdia està panificada per a l’any 2025, i es realitzarà atenent als següents objectius:
- Informar sobre el progrés de les accions realitzades dintre del Pla d’actuació
- Fer un balanç sobre la implementació del Pla
- Identificar propostes de millora en la implementació de l’estratègia
L’avaluació final de l’Estratègia es realitzarà de manera participativa al final de la seva vigència (2027). Es tindran en compte les xifres i les dades presents en les plataformes de gestió “Beneficiary Module” i “Dashboard” sobre tots els anys de vigència de l’Estratègia i s’informarà sobre les accions realitzades i els resultats assolits, sempre tenint en compte el grau d’assoliment dels 2 objectius principals: incrementar la participació dels estudiants amb menys oportunitats al programa Erasmus+ i construir una cultura d'inclusió i diversitat vinculada amb el desenvolupament del programa Erasmus+.
Per a més informació pots contactar amb la coordinadora del programa de mobilitat: Eli Przybyszewski ( ca.erasmus@institutdelteatre.cat )
The Inclusion and Diversity Strategy of the Erasmus+ Programme at the Institut del Teatre 2022-2027 stems from the Institut del Teatre’s commitment to promoting equal opportunities, diversity, and equity across all actions derived from the development of the Erasmus+ programme within the institution.
The Inclusion and Diversity Strategy pursues two main objectives:
- Increase the participation of students with fewer opportunities in the Erasmus+ programme
- Build a culture of inclusion and diversity linked to the development of the Erasmus+ programme
Actions aimed at Institut del Teatre students (outgoing)
Actions aimed at students hosted by the Institut del Teatre within the Erasmus+ programme (incoming)
Monitoring and Evaluation
To achieve the specified objectives, an action plan is defined outlining the actions to be implemented.
The action plan is structured around 2 main areas of work:
-
Actions aimed at Institut del Teatre students (outgoing).
-
Actions aimed at students hosted by the Institut del Teatre within the Erasmus+ programme (incoming).
For each area of work, actions are specified to ensure the achievement of the proposed objectives, considering the obstacles to be overcome:
Actions aimed at Institut del Teatre students (outgoing)
OBJECTIVE: Increase the participation of students with fewer opportunities in the Erasmus+ programme.
OBSTACLES TO OVERCOME: Socioeconomic barriers (the financial costs of mobility can discourage participation in the Erasmus+ programme)
ACTIONS:
- Hold information sessions on the Erasmus+ programme with a special focus on funding, grants for students with fewer opportunities, and inclusion support.
- Manage additional funding provided by the Institut del Teatre for mobility activities.
- Ensure efficient management of the Erasmus+ scholarship process to guarantee that beneficiaries receive their grants within the deadlines set out in the grant agreement.
- Participate in blended mobility projects (short-term physical mobility + virtual component) to offer a more accessible mobility option for all.
- Monitor student participation in the Erasmus+ programme, with a special focus on students with fewer opportunities (periodic follow-up activities: meetings and discussion groups to gather information on learning progress, acquired values, and encountered obstacles).
- Organise activities to foster interaction between Institut del Teatre students and incoming students/professors (welcome breakfasts, joint participation in performing arts festivals, sessions with international professors) to promote the “Internationalisation at Home” (IaH) process, enabling students to develop international skills and intercultural competences without going abroad.
OBSTACLES TO OVERCOME: Cultural differences (especially for students who have not had the opportunity to learn other languages)
ACTIONS:
- Provide a 50% subsidy for attending language courses at any language school or institution (available to all students selected for the Erasmus+ programme).
- Include information about services available for improving language skills in Erasmus+ information sessions (language course subsidies, access to EU Academy/OLS Online Language Support).
- Organise free annual language level tests for French, English, and German. In Erasmus information sessions, all students interested in future mobility (not just those applying for the following academic year) are encouraged to take the test, allowing them to better plan their mobility based on their interests and language abilities.
- Organise activities to foster interaction between Institut del Teatre students and incoming students/professors (welcome breakfasts, joint participation in performing arts festivals, sessions with international professors) to promote the “Internationalisation at Home” (IaH) process.
OBSTACLES TO OVERCOME: Disabilities (physical, cognitive, and sensory)
ACTIONS:
- Ensure the proper functioning of the individualised support and guidance service for each student, aimed at providing information, assistance, and inclusion support.
- Develop and maintain mapping, contacts, and collaboration with partner institutions and organisations actively working to create safe and inclusive environments for people with disabilities.
- Participate in blended mobility projects (short-term physical mobility + virtual component) to offer a more accessible mobility option for all.
- Monitor student participation in the Erasmus+ programme, with a special focus on students with fewer opportunities (periodic follow-up activities: meetings and discussion groups).
- Organise activities to foster interaction between Institut del Teatre students and incoming students/professors (welcome breakfasts, joint participation in performing arts festivals, sessions with international professors) to promote “Internationalisation at Home” (IaH).
- Train Institut del Teatre staff to improve skills in inclusion and diversity.
OBSTACLES TO OVERCOME: Difficulty accessing information
ACTIONS:
- Hold information sessions on the Erasmus+ programme with a special focus on funding and grants for students with fewer opportunities.
- Run online campaigns to attract the target audience to the Erasmus+ programme, using various formats and channels to maximise outreach: social media (Instagram reels, TikTok, short videos) and the Institut del Teatre website, always featuring students as the main protagonists of the content.
OBJECTIVE: Build a culture of inclusion and diversity linked to the development of the Erasmus+ programme
OBSTACLES TO OVERCOME: Difficulty accessing information and misinformation
ACTIONS:
- Train Institut del Teatre staff to improve skills in inclusion and diversity.
- Create spaces for discussion and exchange on inclusion and diversity within the institution.
- Conduct awareness and information campaigns on inclusion and diversity, highlighting the meaning of both concepts, the identification of unconscious biases, and ways to adopt inclusive attitudes.
- Develop and maintain mapping with partner institutions and organisations that actively work to create safe environments adapted to the needs of people with disabilities. This information is published on the Institut del Teatre’s website, under the “International Mobility” section.
Actions aimed at students hosted by the Institut del Teatre within the Erasmus+ programme (incoming)
OBJECTIVE: Increase the participation of students with fewer opportunities in the Erasmus+ programme.
OBSTACLES TO OVERCOME: Socioeconomic barriers
ACTIONS:
- Provide incoming students with information through acceptance and information emails about the possibility of using the “Barcelona Centre Universitari” service, which assists students with administrative tasks during their stay and offers specific support for students with fewer opportunities.
- Participate in blended mobility projects (short-term physical mobility + virtual component).
- Monitor student participation in the Erasmus+ programme, with a special focus on students with fewer opportunities.
OBSTACLES TO OVERCOME: Cultural differences
ACTIONS:
- Include information on services available for improving language skills during the welcome session for new Erasmus students (access to free Catalan courses, access to EU Academy/OLS Online Language Support).
- Organise activities to foster interaction between Institut del Teatre students and incoming students (welcome breakfasts, joint participation in performing arts festivals, sessions with international professors).
OBSTACLES TO OVERCOME: Disabilities (physical, cognitive, and sensory)
ACTIONS:
- Ensure the proper functioning of the individualised support and guidance service for each student, providing information and assistance with inclusion support.
- Maintain contact and collaboration with partner institutions and organisations that actively work to create safe and inclusive environments for people with disabilities.
- Participate in blended mobility projects (short-term physical mobility + virtual component).
- Monitor student participation in the Erasmus+ programme, focusing on students with fewer opportunities.
- Train Institut del Teatre staff to improve inclusion and diversity skills.
OBSTACLES TO OVERCOME: Difficulty accessing information
ACTIONS:
- Keep the website updated with information about the resources available at the Institut del Teatre for hosting students with fewer opportunities (information about adapted access to all facilities, technical support elements for special educational needs, and specific teacher training to facilitate inclusion in the classroom). Incoming students, as well as partner universities, their students and staff, and any member of the academic community, can request prior information to ensure they have all the necessary support during their stay.
- Run online campaigns to attract the target audience to the Erasmus+ programme, using social media and website content with students as protagonists.
OBJECTIVE: Build a culture of inclusion and diversity linked to the Erasmus+ programme
OBSTACLES TO OVERCOME: Difficulty accessing information and misinformation
ACTIONS:
- Create spaces for discussion and exchange on inclusion and diversity within the institution.
- Conduct awareness and information campaigns on inclusion and diversity, highlighting the meaning of both concepts, the identification of unconscious biases, and ways to adopt inclusive attitudes.
Monitoring and Evaluation
The Inclusion and Diversity Strategy of the Erasmus+ Programme at the Institut del Teatre 2022–2027 foresees a mid-term and final evaluation:
-
The final evaluation of the Strategy will be carried out in a participatory manner at the end of its validity period (2027). It will take into account data and statistics from the “Beneficiary Module” and “Dashboard” platforms for all years of the Strategy’s duration, reporting on actions undertaken and results achieved, always considering the degree of accomplishment of the two main objectives:
- Increase the participation of students with fewer opportunities in the Erasmus+ programme.
- Build a culture of inclusion and diversity linked to the development of the Erasmus+ programme.
For more information, you can contact the mobility programme coordinator:
Eli Przybyszewski (ca.erasmus@institutdelteatre.cat).