La Formació Dansa en Xarxa s'adreça a docents de les escoles de dansa i els seus alumnes interessats en presentar-se a les proves d’accés del Conservatori Professional de Dansa.
Aquest projecte s’inspira en la demanda de diverses escoles de posar en comú les eines pedagògiques que ens ajuden a enfocar la docència de la dansa i està orientat principalment als docents de les escoles de dansa i els seus alumnes, amb interès de presentar-se a les nostres proves d’accés.
Va néixer el curs 2015-16, sota el nom de Formació Continuada en Dansa Espanyola, i s'ha ampliat oferint les especialitats de Dansa Clàssica, Dansa Contemporània i Dansa Espanyola amb el títol de Formació de Dansa en Xarxa (FDX).
Metodologia
L’enfocament d’aquesta formació no és una classe magistral: el que es pretén és treballar els diferents continguts de cadascuna de les tres especialitats d’una manera transversal i adequada a les diferents edats d’aprenentatge.
Els mestres de les escoles de dansa que ja hagin fet el curs amb anterioritat i que acompanyin als seus alumnes a fer la formació, no hauran de pagar de nou aquesta formació (tant sols l’assegurança), només en el cas de que hi hagi algun mestre nou que no hagi fet la formació amb anterioritat, aquest haurà de satisfer l’import del curs com un alumnes més.
El curs consta de sis sessions en dissabtes als matins a les aules de l’Institut del Teatre
S'organitza per nivells i especialitats:
Nivell 0 (mixt)
S'adreça a alumnes que encara no tenen l’edat per presentar-se a les proves d’enguany però tenen ja una predisposició per aquests estudis professionals i que tenen una edat compresa entre els 8 als 10 anys. S’ofereix una formació conjunta de les tres especialitats, Dansa Clàssica, Dansa Contemporània i Dansa Espanyola.
Matèries que es treballaran: Entrenament Corporal, Dansa Clàssica, Dansa Contemporània/Creativa, Iniciació a Dansa Espanyola.
Horari: de 10.30h a 14.00h.
Nivell 1 (tres especialitats: Dansa Espanyola, Dansa Clàssica, Dansa Cotemporània)
S'adreça a alumnes que enguany estan cursant 6è de primària o 1r d’ESO i tenen intenció de presentar-se a les PPAA de 1r curs d’alguna de les especialitats. És una formació diferenciada per especialitats
Matèries que es treballaran al Nivell 1 Dansa Clàssica/Contemporània (grup A): Dansa Clàssica, Entrenament Corporal, Ritme i moviment i Dansa Contemporània/Creativa. Horari: de 10.30h a 14h.
Matèries que es treballaran al Nivell 1 Dansa Contemporània/Clàssica (grup B): Dansa Contemporània/Creativa, Entrenament Corporal i Dansa Clàssica. Horari: de 10.30h a 14h.
Matèries que es treballaran al Nivell 1 Dansa Espanyola: D. Clàssica/Escola Bolera, Castanyoles, D. Estilitzada i Ritmes. Horari: de 10.30h a 13.45h.
Nivell 2 (tres especialitats: Dansa espanyola, Dansa Clàssica, Dansa Cotemporània)
S'adreça a alumnes més grans de l’especialitat que estan cursant de 2n d’ESO i es vulguin presentar a les PPAA de 2n curs o bé ampliar la seva formació i als seus docents.
Matèries que es treballaran al Nivell 2 Dansa Clàssica i Contemporània: Dansa clàssica, Tècnica de puntes/Tècnica de nois, Dansa Contemporània i Improvisació. Horari: de 9.30h a 14.15h.
Matèries que es treballaran al Nivell 2 Dansa Espanyola: D. Clàssica/Escola Bolera, D. Estilitzada i Flamenc. Horari: de 10.30h a 13.45h.
Nivell 3 (dues especialitats: Dansa Clàssica, Dansa Cotemporània)
S'adreça a alumnes que estan cursant de 3r d’ESO en endavant i es vulguin presentar a les PPAA a partir de 3r curs o bé ampliar la seva formació i als seus docents.
Matèries que es treballaran al Nivell 3 Dansa Clàssica i Contemporània: Dansa clàssica, Tècnica de puntes/Tècnica de nois, Dansa Contemporània i Improvisació. Horari: de 9.30h a 14.15h.
Dates del curs o sessions de treball curs 2022-23:
Preu del curs: 180 € + 17 € assegurança
Inscripcions: del 13 d'octubre a l'11 de novembre de 2022 (places limitades i per ordre d'inscripció).
Formulari d'inscripció (TANCAT) Els inscrits a partir del dia 12 de novembre de 2022 queden en llista d'espera.
Per dubtes podeu contactar amb la Secretaria Acadèmica General i amb dansaenxarxa@institutdelteatre.cat
Matriculacions: del 21 de novembre al 2 de desembre de 2022.
SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar
CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar
CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar