Mòdul 1 - METODOLOGIES
A què respon una metodologia? Quina relació s’estableix entre idea i acció? Els nens fan servir paraules, les combinen, juguen amb elles fins que atrapen un significat que fins aleshores estava fora del seu abast. I l’activitat lúdica inicial constitueix un pressupòsit essencial de l’acte final de comprensió. No existeix cap raó per què aquest mecanisme deixi de funcionar en l’adult (Paul K. Feyerabend, Contra el mètode). L’etimologia de la paraula mètode, del grec μετά, “més enllà” i οδως, “camí”, ens dona una clau de lectura que ens convida a anar més enllà del camí, transitar els marges i seguir qualsevol mena de deriva. D’aquesta manera les pràctiques artístiques poden construir una epistemologia oberta, a manera d’una sèrie d’eines d’investigació adaptables a cada context que en cap cas es proposen com a lleis inamovibles.
Mòdul 2 - CONTEXTOS
Cada pràctica es desplega en un context i, a la vegada, cada context genera les seves pràctiques. Però cap context és estanc. Quan imaginem la nostra pràctica artística, com imaginem l’entorn on afectarà? La manera com nomenem la pràctica obrirà un tipus d’entorn o un altre, i viceversa. En aquest mòdul, ens centrarem en aquest diàleg entre pràctica i context i tot el que l’envolta, acull i permet. Observarem i analitzarem casos concrets de projectes d’artistes convidats que compartiran els seus interessos, i mapejarem l’entorn de les pràctiques dels participants, observant com es nomenen i quines relacions potencien.
Mòdul 3 - TEMPORALITATS
El temps és un dels grans interrogants de l’actualitat. Quan despleguem una pràctica artística, ho fem en una temporalitat, en un marc de relacions i estructures que determinen en gran manera les unitats de temps, les durades i els ritmes dels projectes, pràctiques o propostes artístiques. Les tensions que deriven de la diferència entre els règims temporals de la mateixa pràctica i del marc en què s’inscriu, així com l’articulació rítmica dels mateixos projectes, les sincronies i les seqüenciacions, seran tractades en aquest mòdul des de punts de vista diversos.
Mòdul 4 - PROJECTES
En aquest mòdul s’obrirà un espai a les estudiants per a compartir els seus projectes presents i/o futurs; es donarà orientació pel projecte final del postgrau; es parlarà de l’acompanyament a projectes artístics i diferents metodologies de feedback; i, finalment, es treballarà a través de dinàmiques de grup per generar cohesió entre les persones participants.
Mòdul 5 - COMUNICACIÓ I MEDIACIÓ
La mediació pot ser una acció catalitzadora que atrau, conforma i agrupa dimensions múltiples de la comunicació del fet artístic. Quins recursos podem generar perquè la mediació pugui imprimir un estímul en el desenvolupament d’un procés de comunicació que s’ocupi en parlar de l’art? I en fer art?
Mòdul 6 - POLÍTICA I IMAGINACIÓ
Que la creació artística té una dimensió política és una qüestió àmpliament debatuda, pensada i problematitzada. En aquest mòdul pensarem les relacions entre art, política i imaginació: una proposta artística pot esdevenir un exercici d’imaginació política? Una proposta artística pot ficcionar altres tipus de relacions polítiques, econòmiques i socials? Com mobilitza l’art, si és que ho fa, políticament?
Mòdul 7 - PROJECTES
Aquest mòdul és un segon punt de trobada per treballar i compartir col·lectivament els projectes de l’alumnat. A través de diverses dinàmiques de feed-back, es pensaran les propostes i la continuïtat.
Mòdul 8 - TANCAMENT I PROJECTES
Aquesta sèrie de mòduls es tancarà amb una trobada per compartir els projectes de l’alumnat.
Es farà un seguiment tutorial a les persones que s’hagin inscrit al postgrau i per poder finalitzar el curs amb els crèdits corresponents es demanarà un treball i la presentació del projecte final, que serà acompanyat per l'equip docent del postgrau.
SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar
CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar
CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar