L'enregistrament de cada taula està enllaçada al programa i també pot trobar-se a l'Escena Digital de Catalunya.
Rumbs i derives: perspectives teòrico-pràctiques sobre les arts escèniques en el futur
9:30h a 10:15h.
Presentació i benvinguda
Introducció a càrrec de Christina Schmutz/ESPCTRA, GR de l’Institut del Teatre
10:15h a 11:15h
ED1. Metodologies de recerca en pràctica artística
Philipp Schulte, managing director, Hfmdk Frankfurt Alemanya
Marijke Hoogenboom, directora ZHDK Zúrich, department teatre i cine, recerca
Dolors Cañabate, Universitat de Girona, fundadora i creadora de la càtedra Arts i Moviment
11:15h a 12:30h
ED2. Noves perspectives I. (post-anthropocè, postcolonial,...)
Fernando Quesada, arquitecte, investigador, membre ARTEA, cátedra arquitectura “La nueva pérdida del centro. Practicas citicas en el Antropoceno”
Óscar Cornago, investigador del Centro de Ciencias Humanas y Sociales del Consejo Superior de Investigaciones Científicas de Madrid
Diana Delgado, membre ARTEA, curadora, investigadora i docent; equip de direcció del Máster en Pràctica Escènica i Cultura Visual
12:30h a 12:45h Pausa
12:45h- 14:00h. TAULA RODONA: els estudis superiors artístics i els nous contextos.
Amb la intervenció de tots i totes els/les ponents que han presentat al llarg del matí
Tarda de 15:30h a 19:30
Taller
Tree-Translator – Converses sota els arbres Identitat, conformitat i apropiació Nora Haakh
Les nostres expectatives de qui serà l'heroi d'una història estan modelades per les històries a les quals hem estat exposats i solen ser limitades. A mesura que el capitalosceno revela la seva ombra catastròfica, les maneres de fer parentiu i d'anar més enllà de les nostres maneres habituals de percebre, actuar i trobar-se guanyen urgència. La traducció com una de les arts de les zones de contacte amb múltiples perspectives obre la nostra curiositat pel que s'escapa de la nostra comprensió. Entre les nostres criatures vivents, els arbres estan tan a prop de nosaltres com cada respiració, però en la nostra vida quotidiana, poques vegades els registrem com a més que un fons. Com trobar un arbre? Com podria ser la comunicació de l'arbre? I com començar a aprendre un idioma completament nou? El taller convida a un viatge lúdic de fabulació especulativa i vivència multisensual per canviar el nostre enfocament més enllà del repertori hegemònic del subjectivisme antropocèntic.
10:00h a 11:15h
ED3. Escenografia i escena digital. Laboratori Convencions teatrals.
Julian Jangel, Hfs Ernst Busch, Berlín
Xesca Salvà, coordinadora del posgrau d’Escena digital- Institut del teatre
Núria Nia, realitzadora, investigadora i artista visual
Modera:
11:15h a 12:30h
ED4. Noves perspectives II. (Comunitat, inclusió, gènere...)
Miriam Kreuser, docent investigadora docent i investigadora a Johannes Gutenberg- Universität Mainz (Alemanya); crip-queer als ästhetische und wissenschaftliche Praxis
Elisabeth Massana, feminista, queer, investigadora en estudis teatrals i docent UB
Janaina Carrer (en línia des del Brasil) investigadora, artista, docent Máster en Artes de la Escena, Escola Superior de Artes Célia Helena Sao Paulo, col·laboradora ARTEA
12:30h a 12:45h Pausa
12:45h a 14:00h. TAULA RODONA: l'espectador del futur
Miriam Kreuser, Elisabeth Massana, Janaina Carrer
Tarda de 15:30h a 17:15h
Taller X-Ron/Chèvere
Lo que no se dice y lo que no se oye. Desmontando “Helen Keller, ¿la mujer maravilla?”: Anàlisi de l’obra Helen Keller, ¿la mujer maravilla?” del grup Chévere. des d’una estructura de naturalesa bilingüe, que utilitza com a catalitzadors el llenguatge de signes i la llengua oral, confrontant al público oient amb la realitat i la cultura de la comunitat sorda en un gest polític que tracta d’ampliar des de l’escenari la forma de ralcionar-se amb la societat.
Final de les jornades
SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar
CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar
CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar