Per complementar el recull de textos teòrics d'Adrià Gual s'ha cregut interessant acompanyar la paraula escrita amb un grup de documents visuals elaborats per ell mateix.
La majoria d'imatges que podreu visualitzar en aquesta galeria conformen, amb els textos, una mateixa unitat de pensament. Adrià Gual ideava i reflexionava paral·lelament amb la paraula i amb la imatge. Per aquest motiu, s'ha considerat oportú complementar el recull de textos amb il·lustracions escenogràfiques (esbossos concebuts, des de la mirada de l'artista plàstic i escenògraf, a manera de discurs alternatiu sobre les obres).
Cal tenir en compte tres aspectes bàsics per comprendre la concepció escenogràfica moderna d'Adrià Gual: la influència i el coneixement de l'obra i les teories de Richard Wagner, el pes dels teatres naturalista i simbolista europeus i, finalment, la renovació cultural i social (i per tant també artística) del Modernisme català. En aquest context, Gual desenvolupa les seves primeres i més transgressores teories de l'escena moderna.
Les imatges estan organitzades per conjunts coherents amb l'estructuració de la publicació:
La mar brama, 1894
Nocturn. Andante. Morat, 1896
Parsifal, 1932
Interior, 1899
Blancaflor, 1897
Ifigènia a Tàurida, 1898
Morts en vida, 1894
Camí d’Orient, 1902
Misteri de dolor, 1902
Tristany i Isolda, 1920
Simfonia d’un dia serè, 1922
Silenci, 1897
SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar
CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar
CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar