Logo Institut del Teatre

Departament: Disseny escènic

Formació acadèmica:

Estudis superiors en escenografia i figurinisme, Escola Superior d'Art Dramàtic de Barcelona (1979). Beca al Teatre Lliure, 1978-79.

Experiència professional:

Escultor, pintor i escenògraf. Pep Duran ha treballat paral·lelament i des dels inicis amb l’escenografia, el que li ha permès desenvolupar al llarg dels anys projectes i propostes centrades en una particular manera d’entendre la construcció i la representació enfocades a treballar la posada en escena.

- Ha exposat en nombroses galeries de Barcelona (Metrònom, Joan Prats, Carles Taché, Alejandro Sales…), Madrid, València, Santiago de Compostel·la, Torí, Colònia, Niça, Copenhaguen, Florència, Lisboa, Berlín i Amsterdam, entre altres ciutats. I també en centres d'art com la Fundació Joan Miró de Barcelona, el Kulturunea de Sant Sebastià i la Whitechapel art Gallery de Londres. L'obra de Duran és present a la col·lecció del MACBA, la de la Fundació "la Caixa", la Fundació Suñol i la Fundació Vila Casas a Barcelona, entre altres institucions.

- Escenògraf amb més de quaranta anys d’experiència, dels seus últims projectes podem destacar:

2002: Escenografia per “La filla del Mar”, de A. Guimerà. Direcció : J.M. Mestres. Teatre Nacional de Catalunya.

2004: Espai escènic per “Il mondo della luna” de Joseph Haydn i llibret de Giancarlo Goldoni. Direcció escènica: Iago Pericot. Direcció musical: Josep Caballé. Teatre Lliure/ Gran Teatre del Liceu. Biennal de Venecia, 2006.

Escenografia per “El otro lado de la cama” de David Serrano. Direcció: Josep Mª Mestres. Teatro Amaya, Madrid.

2005: Escenografia i vestuari per “El Professional” de Dusan Kovacevic. Direcció: Magda Puyo. Teatre Nacional de Catalunya, Barcelona.

Escenografia per “Les variacions Goldberg” de George Tabori. Direcció: Josep Mª Mestres. Teatre Rialto, València.

Escenografia per “UUUUH!” de Gerard Vázquez. Direcció: Joan Font. Teatre Nacional de Catalunya, Barcelona.

Escenografia per “Paradís” de Jordi Galceràn,  Esteve Miralles i música de Albert Guinovart. Direcció: Josep Mª Mestres. Temporada Alta, Salt i Teatre Borràs, Barcelona.

2006: Escenografia per “Aurora De Gollada”, de Beth Escudé. Direcció: Beth Escudé. T6, Teatre Nacional de Catalunya, Barcelona.

2007: Escenografia i vestuari per “Temps Real” d’Albert Mestres. Direcció: Magda Puyo. T6. Teatre Nacional de Catalunya, Barcelona.

Escenografia per “El Ventall de Lady Windermere”, d’Oscar Wilde. Direcció: Josep Mª Mestres. Teatre Nacional de Catalunya, Barcelona.

2007-2008: Escenografia, amb Nina Pawlowsky per “El dia del Profeta” de Joan Brossa. Direcció: Rosa Novell. Teatre Nacional de Catalunya

Escenografia i vestuari “Mamma Medea” de Tom Lanoye. Direcció: Magda Puyo. Teatre Romea, Barcelona.

2009: Escenografia i vestuari per “La Infanticida” i “Germana Pau”, de Victor Català. Direcció: Josep Mª Mestres. Teatre Romea, Barcelona       

2010: Escenografia per “Almuerzo en casa de los Wittgenstein”. Direcció: J.Mª Mestres. Teatre Romea, Barcelona i gira per Espanya.

2011: Escenografia per “An inspector calls” de J.B.Priestley. Direcció Josep Mª Pou. Teatre Goya, Barcelona.

Escenografia per “Un mes al camp” de I.Turguèniev. Direcció Josep Mª Mestres. Teatre Nacional de Catalunya.

2012: Escenografia per “Dispara, agafa tresor, repeteix (Shoot, get treasure, repeat)”, de Mark Ravenhill. Direcció: Josep Maria Mestres. Teatre Lliure, Barcelona.

2013: Escenografia per “Llibertat!”, de Santiago Rusiñol. Direcció: Josep Maria Mestres. Teatre Nacional de Catalunya, Barcelona.

2014: Escenografia per “Frank V”, de Friedrich Dürrenmatt. Direcció: Josep Maria Mestres. Teatre Lliure, Barcelona.

2015: Escenografia i vestuari per “Neus Català.Un cel de plom” Direcció: Rafel Duran. Sala Muntaner, Barcelona.

2016: Escenografia per “El coratge de matar”, de Lars Noren. Direcció: Magda Puyo. Teatre Nacional de Catalunya.

- En el camp de la docència: és professor de l’Institut del Teatre d’assignatures com “Projecte escenogràfic” o les pràctiques comunes, també imparteix tallers a diferents institucions:

1995: ARTELEKU. Forum de las artes. Donosti – San Sebastián

1998: TEATRE PLURAL, TEATRE VITAL? Quam – MACBA – UPC – Institut del Teatre de Barcelona – Festival Internacional de Teatre Visual i de Titelles. Barcelona

2003/2004: UNA AREA DE ACCIÓN. Taller sobre instalación y ecenografía. Centro cultural de España, San José, Costa Rica

Premis i reconeixements:

- Premi de Cinematografia de la Generalitat de Catalunya al Millor Tècnic per el vestuari de la pel·lícula “Luces y Sombras” de Jaime Camino.1989.

- Premi del públic a la millor escenografia de “La Filla del Mar”. Tarragona. 2002.

- Premi de la Crítica de Teatre a la obra Les Variacions Goldberg. València. 2005.

- Premi Serra D’Or al millor espectacle per UUUUH!. Barcelona, 2005.


Dades de contacte

email

duranej@institutdelteatre.cat

SEU CENTRAL
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

CENTRE DEL VALLÈS
Plaça Didó, 1
08221 Terrassa
T. 937 887 440
Contactar

 

CENTRE D'OSONA
c/ Sant Miquel dels Sants, 20
08500 Vic
T. 938 854 467
Contactar

 

MAE
Plaça Margarida Xirgu, s/n
08004 Barcelona
T. 932 273 900
Contactar

 

Carregant...
x